Vad är ditt nästa steg?

Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären, eller kanske ett steg åt sidan mot en ny ”värld”?
På ekonomibyrån kan vi redovisning och närliggande tjänster inom företagsekonomi och administration. Men framförallt brinner vi för att inspirera och vägleda företagare till att förverkliga sina mål och visioner vilket skapar fantastiska möten och stimulerande arbetsuppgifter där vårat engagemang är drivande för vilka tjänster vi kan leverera! Kan du ”siffror” och skriver under på ovanstående så vill vi veta mer om dig.

Ta nästa steg nu!

En framtidsplats

”Varje dag går jag till jobbet och känner att jag har tur som arbetar just här! Vi är ett fantastiskt team som har otroligt roligt ihop och jag lär mig nya saker varje dag. Jag får chansen att utvecklas till en bättre redovisningsekonom med en bredare kunskapsbas och Ekonomibyrån ser till så att jag får de förutsättningar jag behöver för att nå mina framtida mål. Jag känner mig viktig och jag känner att just min röst blir hörd och att vi som team har möjlighet att påverka till förändringar.
Att arbeta på Ekonomibyrån passar mig jättebra då jag är en rastlös person och här är det variation i arbetsuppgifterna. Ena dagen kan jag arbeta med en stor koncern och andra dagen med en enskild näringsidkare. Att byrån också arbetar allt mer digitalt gör att vi blir mer flexibla med var vi kan utföra vårt arbete vilket är till stor fördel för mig som pendlar till arbetet och har familj.”

Helena Seierstad, Ekonomibyrån

Lediga jobb

Redovisningskonsult

Nu finns en möjlighet att få arbeta som redovisningskonsult hos oss på Ekonomibyrån och därmed bli en del av en byrå som vill inspirera och vägleda företagare till att uppnå sina mål och visioner. Trivs du med nära kundsamarbeten och är du en trygg, driven och engagerad person så kan detta vara något för dig!

Till vårt familjära team söker vi en medarbetare vars huvuduppgifter kommer vara bokslutsarbete, deklarationsarbete samt även löpande bokföring och månadsavstämningar. Arbetsuppgifterna kommer att variera och du kommer troligtvis också få hantera ärenden mot myndigheter, upprätta kalkyler och budgetar samt konsultationer. Arbetsuppgifter kommer utföras både självständigt och i olika teambaserade konstellationer för att leverera bästa service och kvalitet. Då vi är ett litet företag kommer arbetsdagarna att variera och du kommer stimuleras av förändringar i våra  kunders verksamheter och samtidigt förväntas vara en lagspelare genom att avlasta en medarbetare när det behövs.

Du kommer inledningsvis att arbeta nära våra nuvarande kundansvariga konsulter men en stor del av kundkontakten kommer att hanteras direkt av dig tillsammans med andra uppdragsansvariga i leveransen. Rollen har flera teoretiska och praktiska grundkrav för att utföra ovanstående arbetsuppgifter men vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper så att vi kan fortsätta att arbeta tillsammans i teamet med en lösningsorienterad inställning och med en stort driv och engagemang.

Placeringsort kommer vara Tranås, men med möjlighet till distansarbete som varvas med tid på kontoret. I dagens läge med social distansering tvingas vi alla anpassa oss, men vi har en stor grundläggande tro på det personliga mötet med kunden och med teamet för bästa leverans och trivsel varför digitala hjälpmedel har kommit att bli viktigt för oss för att tillgodose detta så långt det är möjligt.

Vi på ekonomibyrån erbjuder en glad stämning i en organisation med stor tillväxt i ryggen med fokus på kvalitet i arbetet och inte antalet arbetade timmar. Vår filosofi är frihet under ansvar och det genomsyrar hela arbetskulturen.

Vi ska inte ge oss på att gissa vem vi tror att du är som person, låt istället oss veta varför du är rätt för jobbet och om du sitter på någon ytterligare egenskap eller kunskap som kan vara till nytta för teamet och byrån!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid men vi är öppna för möjligheten att arbeta ned till 75%. Rekryteringen sker löpande och vi önskar tillsätta rollen senast under oktober, så vänta inte med din ansökan. Sänd in CV och personligt brev till work@ekonomibyran.se

Utbildnings- och kunskapskrav

  • Studier inom företagsekonomi på eftergymnasial nivå.
  • Självgående inom grundläggande arbetsmoment för rollen, så som bokförings-, bokslut- och deklarationsuppgifter.
  • Goda kunskaper i Microsoft Office (365). Särskilt Outlook, Word och Excel.
  • Erfarenheter om digitala arbetssätt inom olika bokförings- och IT-system är meriterande (främst arbetar vi med programsviten från Visma SPCS)
  • Kunskaper inom lön är meriterande.
  • Tidigare erfarenheter från arbete på redovisnings- och revisionsbyrå är särskilt meriterande.

Språkkunskaper

  • Flytande svenska i både tal och skrift.
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Redovisningsassistent

För närvarande har vi inga tjänster utannonserade. Men vi är alltid på jakt efter nya talanger till vårt team av stjärnor. Behovet kanske bara är ett samtal bort och positiva medarbetare med huvudet på skaft, stort engagemang och höga ambitioner är svåra att hitta så låt oss veta varför vi behöver dig!
Skicka din ansökan till work@ekonomibyran.se

Redovisningsekonom

För närvarande har vi inga tjänster utannonserade. Men vi är alltid på jakt efter nya talanger till vårt team av stjärnor. Behovet kanske bara är ett samtal bort och positiva medarbetare med huvudet på skaft, stort engagemang och höga ambitioner är svåra att hitta så låt oss veta varför vi behöver dig!
Skicka din ansökan till work@ekonomibyran.se

Spontanansökan

Vi är alltid på jakt efter nya talanger till vårt team av stjärnor. Behovet kanske bara är ett samtal bort och positiva medarbetare med huvudet på skaft, stort engagemang och höga ambitioner är svåra att hitta så låt oss veta varför vi behöver dig!
Skicka din ansökan till work@ekonomibyran.se